Witam wszystkich odwiedzających mojego bloga. Moje imię Mariusz, mój znak to SQ9MES. Mieszkam w Olkuszu.
Krótkofalarstwem zajmuję się hobbystycznie, na pasmach pracuje głównie na VHF/UHF/SHF, oraz poprzez amatorskie satelity.
Zaliczone i potwierdzone mam wszystkie aktywne satelity, we wszystkich modach. Sprzęt którego obecnie używam to: Lincoln 1, Icom 820h, Yaesu 857d oraz Alinco DJ-G7.
Moje wideo można obejrzeć na kanale:
http://vimeo.com/sq9mes



środa, 28 października 2009

Statystyki via SAT

Zaliczając łączności via SAT,  potrzebne są nam statystyki dla punktacji jak i własnej satysfakcji.
Jako że nie mam warunków na KF (veto ojca na rozwieszenie anteny) zająłem się UKF a dokładniej łącznościami poprzez amatorskie satelity (jak na razie FM chociaż testuje SSB na dwóch radiach ale ciężko zsynchronizować) 
Temat wciągnął bardziej więc postanowiłem wziąć udział w maratonie satelitarnym
w którym punktacje przyznawane są za:
każde QSO-1pkt
Zaliczone państwo wg DXCC-1pkt (tylko raz)
potwierdzone państwo-1pkt (tylko raz)
potwierdzony duży lokator-1pkt (tylko raz)
Na początku nie sprawia to problemów gdy łączności mamy niewiele, ale gdy się uzbiera, zaczynają się schody w poprawnym liczeniu lokatorów i państw, można to wyliczyć za pomocą programu VQLOG ale jest to skomplikowana operacja a na dodatek program jest płatny (trial 3m-ce) więc z Darkiem SP9TTX doszliśmy do wniosku że przydałby się prosty program do podliczania w/w statystyk, o pomoc zwróciłem się do Marka SP7DQR który jest twórcą wielu dodatków do Logger32 jak i autorem spolszczenia tego programu.
Oczywiście po konsultacjach udało się Markowi stworzyć prosty i skuteczny program robiący statystyki, warunkiem poprawnego działania jest oczywiście dodanie tabelki w logu: SAT_NAME 

gdzie wpisujemy nazwę satelity, jak i poprawne wpisywanie lokatorów.


Log eksportujemy do pliku ADI, następnie tworzymy sobie folder do którego go wrzucamy (ponieważ program generuje sześć plików i łatwiej będzie je odnaleźć)
Odpalamy program, wskazujemy plik ADI i START stastystyki mamy gotowe

Następnie otwieramy folder w którym był plik ADI i widzimy pliki, nas interesuje plik: a_sum w którym mamy już zapisane wygenerowane dane.
Zapewne będą jeszcze pomysły co do programu które wyjdą w trakcie użytkowania, ale myślę że teraz będzie o wiele szybciej i łatwiej o statystyki i aktualizacje na stronie TOPSAT  spowoduje ożywienie jak i zdrową rywalizację a co za tym idzie więcej stacji na satelitach.

Jako że dostałem prawo do dysponowania programem który można pobrać TUTAJ lub w razie awarii serwera, pisząc na mojego maila dostępny na QRZ.

Brak komentarzy: