Witam wszystkich odwiedzających mojego bloga. Moje imię Mariusz, mój znak to SQ9MES. Mieszkam w Olkuszu.
Krótkofalarstwem zajmuję się hobbystycznie, na pasmach pracuje głównie na VHF/UHF/SHF, oraz poprzez amatorskie satelity.
Zaliczone i potwierdzone mam wszystkie aktywne satelity, we wszystkich modach. Sprzęt którego obecnie używam to: Lincoln 1, Icom 820h, Yaesu 857d oraz Alinco DJ-G7.
Moje wideo można obejrzeć na kanale:
http://vimeo.com/sq9mes



niedziela, 15 listopada 2009

Aktywność satelitarna

Miniony weekend, był weekendem aktywności satelitarnej zorganizowany przez AMSAT SA, zaczął się od 13piątku o godz.16.00 do niedzieli 16.00 UTC.
Jak na moje odczucia to wzmożonej aktywności nie dało się odczuć przynajmniej na FM'owych satelitach a wręcz przeciwnie brakowało najczęściej słyszanych stacji.
Niestety nasza Poczta Polska troszkę pokrzyżowała mi plany gdyż na czas nie dostarczyła zamówionego rotora do anteny, poradziłem sobie w ten sposób że stacje przeniosłem na .... strych (foto poniżej)

Wiadomo obowiązki najpierw więc ustaliłem sobie grafik przelotów i między czasie robiąc przerwy "wyskakiwałem" na łączność.
Sporo tego nie było w każdy dzień udało mi się zaliczyć po cztery stacje, nie licząc emisji cyfrowej poprzez ISS.
Najbardziej jednak zależało mi na nowym satelicie: Sumbandila SO-67 który jest w fazie doświadczeń i jak na razie nie jest amatorom udostępniony, ale na czas weekendu został włączony i w niedzielę udało mi się zaliczyć dwie stacje z Belgii ON5SA i ON5UE.
Słychać go praktycznie jak naziemny przemiennik, ciekawi mnie tylko czy z pionowej anteny była by możliwość wejścia na transponder, ale to już czas pokaże.Poczynania satelity można śledzić na blogu: Sumbandila Mission Blog.
Wejście:145.875MHz
Wyjście:435.345MHz
CTCSS: 233.6Hz
Zalecana się zawężenie częstotliwości nadawania do2.5kHz FM

TUTAJ znajdziecie grafik w których godzinach i nad jakim kontynencie pracuje satelita.

Moje aktualne statystyki,  prawy pasek na samej górze


Aktywność polskich stacji można śledzić na PK-UKF klikając na Maraton satelitarny







Brak komentarzy: