Witam wszystkich odwiedzających mojego bloga. Moje imię Mariusz, mój znak to SQ9MES. Mieszkam w Olkuszu.
Krótkofalarstwem zajmuję się hobbystycznie, na pasmach pracuje głównie na VHF/UHF/SHF, oraz poprzez amatorskie satelity.
Zaliczone i potwierdzone mam wszystkie aktywne satelity, we wszystkich modach. Sprzęt którego obecnie używam to: Lincoln 1, Icom 820h, Yaesu 857d oraz Alinco DJ-G7.
Moje wideo można obejrzeć na kanale:
http://vimeo.com/sq9mes



poniedziałek, 8 czerwca 2009

Nowe kupony IRC



Od 1 lipca br.wchodzą do obiegu nowe kupony IRC i będą ważne przez trzy lata dokładnie do 31 grudnia 2013roku.
Stare oczywiście można jeszcze wykorzystać do końca tego roku (są znane pod nazwą "Pekin")
Nowy kupon został zatwierdzony podczas 24 posiedzenia Kongresu Pocztowego w Genewie pod nazwą "Nairobi model" jest dziełem Rob Van Goora, luksemburskiego grafika, został wybrany z pośród dziesięciu projektów.
Konkurs zorganizował Światowy Związek Pocztowy (UNU Universal Postal Union) i oprócz zmiany szaty graficznej, dodano do kuponu datę sprzedaży.
Kupony te wykorzystują od ponad stu lat (1907) między innymi krótkofalowcy do wymiany kart QSL potwierdzających łączność między stacjami, jeżeli ktoś nie należy do związku a chciałby wymienić się kartami to czasami korespondent życzy sobie dołączyć kupon IRC do przesyłki który upoważnia go go przesłania QSL do nadawcy bez ponoszenia kosztów.
Kupony takie można kupić na poczcie (osobiście musiałem kobiecie tłumaczyć co to jest i do czego służy) ale w większych miastach nie powinno być problemu.
Chociaż nie wszystkie kraje zrzeszone w UPU (jest ich 191) posiadają je w sprzedaży, mimo to są zobowiązane je honorować.

Brak komentarzy: