Witam wszystkich odwiedzających mojego bloga. Moje imię Mariusz, mój znak to SQ9MES. Mieszkam w Olkuszu.
Krótkofalarstwem zajmuję się hobbystycznie, na pasmach pracuje głównie na VHF/UHF/SHF, oraz poprzez amatorskie satelity.
Zaliczone i potwierdzone mam wszystkie aktywne satelity, we wszystkich modach. Sprzęt którego obecnie używam to: Lincoln 1, Icom 820h, Yaesu 857d oraz Alinco DJ-G7.
Moje wideo można obejrzeć na kanale:
http://vimeo.com/sq9mes



piątek, 11 grudnia 2009

ISS SSTV

W dniach 09-11 2009roku stacja kosmiczna ISS uaktywniała się na SSTV, dla nie zaznajomionych w temacie: to nic innego jak przesyłanie obrazu falami radiowymi.
Obraz odbieramy za pomocą karty dźwiękowej, oraz specjalnych programów jak np. SSTV.

Program nie wymaga praktycznie żadnych ustawień co do odbioru ale można eksperymentować, natomiast co do nadawania, to należy ustawić port COM, oraz przygotować sobie zdjęcia, raporty etc.



Stacja kosmiczna pracowała na 145.800MHz, i na tej częstotliwości prowadzą również czasami łączności foniczne ze stacjami naziemnymi, ostatnio ze szkołami i taką możliwość miała niedawno szkoła w Katowicach.
Jako ciekawostkę dodam że za sam nasłuch stacji można sobie wysłać po dyplom ze znaczkiem SWL koszt takiego dyplomu to 10$ lub 10€ 
Dyplom można zobaczyć TUTAJ a TUTAJ mamy status naszego dyplomu, natomiast pieniądze wysyłamy na adres podany poniżej dyplomu.
Jest to satelita którego można obserwować gołym okiem na niebie wieczorem, oczywiście znając jego trajektorię.
Mnie udało się odebrać trzy zdjęcia ze stacji kosmicznej ISS na antenie pionowej:



 



Brak komentarzy: